Wo men de shidai - Reisverslag uit Qingdao, China van Paul Koning - WaarBenJij.nu Wo men de shidai - Reisverslag uit Qingdao, China van Paul Koning - WaarBenJij.nu

Wo men de shidai

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

25 Mei 2007 | China, Qingdao

Heey allemaal!

De weken vliegen voorbij dus zal ik nog een xtje een berichtje plaatsen.

Van het weekend is de familie van Bjorn langsgekomen. Erg gezellig, veel gefeest. Bjorn zijn verjaardag gevierd in onze stamkroeg. Ik moet zeggen dat de familie de Jong ook wel van een feestje houdt:) haha. We hebben ook nog Loashan Mountain bezocht. Een mooi natuurgebied ff buiten de stad.

Ook hebben we van het weekend té veel gewinkeld.. Waar ik in Nederland het winkelen na 3uur gezien heb, hebben we met de familie van Bjorn wel 6u op een dag, drie dagen lang gewinkeld.. Nou ik was wel uitgewinkeld aan het eind van de rit. Gelukkig hebben ze heel wat kunnen kopen alleen is het dan altijd lastig dat de douane in Nederland vrij streng zijn met Chinese goederen.. Cd's, DVD's, kleding, je kent het wel... Dus het gevolg was dat Stefan bij de douane vriendelijk verzocht werd om alles achter te laten. Heel verleidelijk om hier flink wat dvd's in te slaan want de nieuwste zijn hier 70cent per stuk. Niet duur dus.

Ook hebben we wat last gehad van stroomstoring.. Ons heel appartementencomplex zat zonder stroom. Wat bleek later dat die Chinese onder aan de heuvel aan de stroomkast aan het "werken" waren; ellende!

Het weekend staat alweer voor de deur en de nodige wodka is alweer ingeslagen. Het wordt een zwaar weekend met wodka drinken (en snuiven ofniet wompey?) en twee voetbalwedstrijden spelen.. We moeten wat he.

We hebben trouwens ook al wat aan onze conditie gewerkt hier. Het joggen gaat ons goed af en is heerlijk langs de zee. Een aanrader voor degene die ooit nog eens naar Qingdao gaat. Joggen...

Ik heb nog wat foto's op internet gezet op de link hieronder:

Iedereen nog bedankt voor de mailtjes/smsjes altijd heel leuk!

Het ga jullie goed

Tot snel,

Paulio

Ps. we hebben hier echt een "wo men de shidai" - hele mooie tijd hier !

• 25 Mei 2007 - 07:57

Ad :

Heey paulio,

Mooi te horen dat jullie flink genieten van het Chinese leven. hier in nederland gaat alles zijn gangetje, alleen staat er komende maand een feestmaand aan te komen. Met elk weekend meerdere feestjes, wat een leven! Gelukkig ben jij daar ook weer bij en dan kunnen we weer flink gaan feesten!

Geniet er nog ffkes van en tot snel!

gegroet Ad

• 25 Mei 2007 - 10:20

Bart:

hey paultje
    je ziet er nog rond en gezond uit op de foto's dus da joggen werpt zen vruchten af..(egt vette foto's trouwens)mar we zullen ook weer blij zijn als we samen weer eens een gewoon bav-je kunnen pakken wanne.!
    groeten bart

• 25 Mei 2007 - 12:02

Eva:

Heey Paul, zo te horen heb je het nog steeds vet daar! En hoe zit t met schooL? bijna klaar? of al klaar? ... Nou ja is ook maar een bijzaak ;)....groeten aan Bjorn en veel plz nog!!

X Eva

• 25 Mei 2007 - 16:27

Marco:

succes nog jonge, het zit er al weer bijna op!!

Marco

• 27 Mei 2007 - 09:39

Sjan:

Hoi Paul
    Leuk weer eens wat van jullie bezigheden te lezen en dat je daar zomaar spontaan je persoonlijk record van shopppen hebt verbroken. Goed te horen dat het jullie daar nog steeds goed vergaat nog anderhalve week en dan ben je alweer terug. Geniet samen met Bjorn nog van je tijd daar en tot ziens.

• 02 Juni 2007 - 04:24

Bart Van Liempd:

Yo Pulisch,

Mooi om te zien dat je avontuurtje een beetje voorspoedig verloopt! Ben jaloers op je mooie ervaringen, veel plezier nog

• 07 Juni 2007 - 21:12

Gijs:

he Paul,

dat zijn een stel mooie avonturen, daar doet Chinatown in Toronto toch voor onder. Wie weet kom ik je komende zomer in NY opzoeken!

gegroet vanuit Canada

• 07 Juni 2007 - 21:12