Reistverslag deel III - Reisverslag uit Qingdao, China van Paul Koning - WaarBenJij.nu Reistverslag deel III - Reisverslag uit Qingdao, China van Paul Koning - WaarBenJij.nu

Reistverslag deel III

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

15 Mei 2007 | China, Qingdao

Hey allemaal!!

Sinds het vorige bericht is er hier weer het nodige gebeurd. Het weer is hier, op een enkele dag na, super. In tegenstelling tot NL kloppen de weersverwachtingen hier altijd! Dat is toch apart als je Piet Paulusma gewend bent…

Vorige week hebben we veel gewerkt aan ons project. We maken dagen van 9.00u tot 18.00u. Gaan met een gare bus naar het werk. In NL zou deze bus nog niet op de schroot verkrijgbaar zijn. Ook de auto’s hier komen niet misschien door de keuring in NL. Maar dat is China. Groot verschil tussen arm en rijk. Zo zien we ook Porches, Mercedes, Buick en andere mooie wagens ons voorbij rijden als we in de bus/taxi zitten… De dagen op kantoor vliegen voorbij omdat we zoveel te doen hebben hier op kantoor. Na het werk gaan we eten en dan zit de dag er al weer bijna op. De tijd vliegt…

In het weekend hadden we super weer! Vrijdagavond werden we door onze vriend Slava (Rus) uitgenodigd voor een avondje wodka fijnproeven. Samen met Sven (Duitser) en Björn gingen we vol verwachting naar zijn appartement. Het was niet echt fijnproeven maar meer zuipen. Russische wodka is zeker van goeie kwaliteit want ik weet van deze avond niet veel meer. Gelukkig heb ik in mijn portomonee het adres van ons appartement altijd bij zodat ik dat aan de taxichauffeur kan geven. Ik heb geen idee hoe ik thuis ben gekomen maar waarschijnlijk op deze manier.

Zaterdags was het te mooi meer dus besloten we naar het strand te gaan. Voetbal mee je kent het wel. Maar de Chinese kennen het helemaal niet. Terwijl wij wat aan het ballen waren stonden er ineens wel 30 man te kijken wat wij aan het doen waren. Ze gingen er eens goed voor zitten… Totdat het donker werd zijn we op het strand gebleven.. Heerlijk!

Omdat de wodka avond van de dag ervoor zo goed was bevallen hebben we savonds zelf maar wat wodka gekocht. In iets mindere maten dan de dag ervoor maar ook dit was goed bevallen. Om 5uur de kroeg uit rollen, het is trouwens dan al licht hier, en dan een goeie massage opzoeken is hier de normaalste zaak van de wereld. Na een uur op de massagetafel te hebben geslapen was het mooi tijd om het bedje maar eens op te zoeken.

In ons appartement hebben we geen wat je noemt goeie gordijnen. Om 10u wordt je al gewekt door de zon. Mooi tijd om naar het strand te gaan. Omdat we de vorige dag zoveel bekijks hadden, hebben we een pet mee genomen om met dit voorwerp rond te gaan.

Ondertussen hebben we deze week weer twee dagen op kantoor doorgebracht. Morgen komen de ouders en zus (+vriend) van Björn over om “ff” zijn verjaardag hier te vieren. Gezelligheid! De komende dagen zullen we met hun de stad laten zien en natuurlijk het nachtleven verkennen.

De foto’s probeer ik ergens anders te plaatsten maar dit horen jullie wel in het volgende bericht!!

Hou jullie taai en we zien elkaar alweer snel!!

Paul

• 15 Mei 2007 - 05:57

Marco:

Hey Paul!

Zo te zien gaat het lekker, geniet er nog ff van want het zit er al weer bijna op jonge!
    foto's kun je makkelijk online gooien bij www.mijnalbum.nl ideaal!

tot snel!
    mzzl Marco

• 15 Mei 2007 - 06:42

Kim En Marielle:

Ha die Paul en Bjorn,

Leuk verhaal zeg om te lezen, we hebben er erg om gelachen! Stelletje gekken!

Hebben jullie al feedback op jullie stuk trouwens? Wij zijn druk bezig om de kleine dingen (waar de meeste tijd in gaat zitten, grrr te maken)

Wil je Bjorn heel erg feliciteren + drie kussen geven van ons?

Succes met de voetbal, de drank en het werk!

Groetjes, Kim en Marielle

• 15 Mei 2007 - 06:45

Rob:

Hé Paul en Bjorn

Als ik dit allemaal zo lees is enige jaloezie wel op zn plaats! Veel plezier nog daar en blijf vooral vooral verhalen plaatsen. Ik zie jullie op de uitreiking.

GR Rob

• 15 Mei 2007 - 07:25

Piet En Ad:

Hey Paulie,

Zo te horen wordt er niet heel hard gewerkt maar meer genoten. Dat is natuurlijk ook het belangrijkste gezien het feit dat je zo weer thuis bent. Ga zo door dus hè.
    Tot snel en maak het niet te gek op het strand want je moet fit zijn voor het zeskamp.

Groetjes Piet en Ad

• 15 Mei 2007 - 07:43

Munter:

Skitterend! Laat zien wat je kunt! De Nederlandse Ju SUNG Park! Geniet er nog van! Mzzl Munter

• 15 Mei 2007 - 08:21

Linda:

Hey liefie,

leuk dit verslagje te lezen, ook al wist ik sommige dingen al. Gaan we hier thuis ok een keer aan de wodka?:P
    ik zal je komende week wel misse maar heel veel plezier. Ik heb zin je snel weer te zien, nog 22 nachtjes!!

Liefs, Dikke kus!! 123

• 15 Mei 2007 - 08:44

Lindsay:

haay!
    zo te zien heb je t aardig naar je zin daar;)
    ik ben inmiddels weer thuis en aan t werk:s.
    Dikke kussss

• 15 Mei 2007 - 09:23

Sjan:

Hey paul
    We kunnen wel lezen dat het jullie daar goed gaat. Wel opletten met dat drinken want als jij door de drank de dingen niet meer weet kun je ook niet aan ons door vertellen en wij vinden het wel leuk om al die verhalen te lezen. We zullen zorgen dat er hier ok wodka is als je weer thuis bent kunnen we die ook eens proeven. Verder leuk te lezen dat het jullie goed gaat en dat jullie projekt gestaag vordert. Wens Bjorn Proficiat van ons en duim maar voor wat mooi weer hier want morgen vertrekken we voor ons weekendje Friesland
    Groetjes Clemens en Sjan

• 15 Mei 2007 - 09:49

Willem:

ff een tipje: wodka kun je ook snuiven
    voor de rest vell plezier nog paulio

• 15 Mei 2007 - 11:10

Joris:

He paul!

En hebben die voetbalkwaliteiten van jou nog wat geld opgeleverd in de pet? Geniet er nog van want voor dat je het weet is je tijd daar al weer voorbij. Tot snel weer,
    Joris

• 15 Mei 2007 - 12:13

Marsja:

He Paul,

Zo te lezen heb je het prima naar je zin daar! Erg leuk om je verhalen te lezen! Geniet er nog van en nog succes met jullie project!

x Marsja

• 15 Mei 2007 - 16:15

Bart+merel:

hey paulio
    geen problemen met de drank zo te horen..
    die massage zal ook zeker bevallen wat wil je nog meer!(ons natuurlijk)
    nou zuip en feest ze.
    groetjes ons

• 15 Mei 2007 - 18:34

Anke:

Hoihoi Paul!
    je hebt luxe paardjes en werkpaardjes, maar volgens mij heeft Linda een combi te pakken!! En veel plezier met de familie van Björn he,
    xx anke

• 16 Mei 2007 - 13:08

Ingrid:

Huh.. berichtjes in m'n mailbox over paulinchina??
    Ik heb je berichtjes gelezen.. kei leuk! Veel plezier daar en succes met afstuderen!

Groetjuhs!

• 16 Mei 2007 - 19:42

Ilse :

Woow je hebt het toch wel goed daar Paultje! Beetje naar het strand gaan, beetje voetballen, beetje uitgaan.. enne project? :P In iedergeval nog veel plezier en geniet ervan want hier in Nederland mis je niet zoveel hoor ;)
    Tooot snel lange Chinees!
    Liefs XxX

• 20 Mei 2007 - 09:45

Kel:

ehm..kan je niet een paar flessen chinese wodka meenemen, zal vast erg goed smaken :D
    geniet er nog even en en tot snel!
    kusjes

• 21 Mei 2007 - 09:25

Rob De Groot:

je zit daar goed, maar van te veel alcohol word je dik. kijk maar naar mij. Ik ben inmiddels vader geworden van een zoon Pim. nog veel plezier daar en tot ziens